Saturday, April 25, 2015

gotong royong

Salam...
Tahniah hari ni sekali lagi kerja hari sabtu...
Syabas bete....
Dengan gigihnya dtg buat kerja...
Tapi yang bestnya...my hubby dtg tlg...
Sya????dok berjimba la...nga Ilham tercinta...
Kira sambil2 cari ilham gitu...
Moga2 semua nya ok...

Ni semua utk memastikan EKSA dpt dijalankan dengan jayanya...

Eksa tu bkn seksa tau...tp nk senangkan keje kita...ala mcm 5 s jgk la...

Kem membaca 1 Malaysia

salam...
Pagi ni seluruh negara mengadakan Kem Membaca 1 Malaysia. Program ni dijalankan selama 33 minit...
Jadi semua pelajar akan membaca buku atau apa sahaja bahan bacaan selama 33 minit.


Ingatkan senang je program ni diadakan, rupanya susah juga ya...
Budak2 sekarang ni tak ramai yang suka membaca..
Kena paksa plak...Bila paksa diorang akan memberontak, jadi suasana bertukar jadi bising...siap kena marah plak...

Teringat kenangan dulu...waktu kecik2...buku memang jadi teman sehidup semati...

Wednesday, April 22, 2015

fobia dengan ubat...

salam...
selama ni bercinta nak makan ubat, vitamin dan makanan tambahan lain,
walaupun tahu sangat keperluan untuk consume semua tu, tapi dah nama pun
x suka...mmg x la....
tapi semenjak kenal dengan shaklee ni lain plak jadinya...
rela tu bangun pagi kul 2 semata2 teringat belum mkn oste...
hebat betul penangan shaklee...
Tiga serangkai...best ni


sebab pe...
shaklee nye vitamin x sma yg biasa2 tu...
semua vitamin shaklee adalah bebas drp bahan kimia n natural...
dah terbukti...dah lebih 50 tahun kat pasaran...
macam2 anugerah yg diorg dapat...

yg penting...
vitamin ni selamat dan berkesan....

i like....love u shaklee

Saturday, April 18, 2015

hari anugerah cemerlang

Salam.

Alhamdulillah selesai sudah sebuah majlis yg best lagi menarik...

Sangat bersemangat demi meraikan kejayaan anak bangsa yang disayangi...

Moga bertambah lagi permata yg bersinar...

Yang elok budi pekertinya...

Amin...

Sayang semua...
Layout cantik 

Thursday, April 16, 2015

Asyik Lupa Je

salam...
hari ni dari awal pagi lagi dah jumpa insan2 yg pelupa...
"saya lupa bawa buku...."sebab mlm td tido lambat...
aiii logik ke tu...mungkin kalau tido awal boleh ingat kot...
alahai dik...umur masih muda...sudah lupa ke...
banyak lagi nk kena ingat ni...

Friday, April 10, 2015

Ajaibnya Ikhlas

Salam...
Hari ni nk kongsi satu cerita berkenaan ikhlas...
Susah ke senang kita nak buat sesuatu perkara dengan ikhlas...bila nak buat kebaikan biasanya seribu satu halangan yang kita terpaksa hadapi kan...

Kisah ikhlas saya ni x la seberapa...biasa sgt2...sya bertugas mcm biasa...tetapi bila ada rakan sekerja tidak dpt hadir ataupun ada kerja luar...kita kena lah ganti tempat dia buat sementara...erti kata lain buat kerja dia sementara waktu...kerja mmg dh sedia byk bila ditambah dgn kerja lain...lagi lah tambah byk kn...biasanya sya akan ganti buat kerja ala kadar je...ya lah rela terpaksa kn...tapi hari ni seikhlasnya sya nak buat...bersemangat nk gantikn kerja kawan tp Allah Maha Hebat...Dia tahu hambaNya ini ikhlas...kerja yg sepatutnya sya buat utk kwn saya rupa-rupanya dah ada kawan lain yg siapkan...termenung seketika...baru sya sedar...bertapa besarnya kuasa IKHLAS KERANA ALLAH swt...

Moga-moga kita semua juga boleh lahirkan dan zahirkan keikhlasan dlm apa jua yg kita buat...
                                                       Doa untuk mudahkan urusan

Ikhlas drp hati...

Buat kerja...jgn stress2 ya...
klu stress juga...bykkan berzikir...berdoa...mengaji...
boleh jugak ambik vit B Complex...
confirm gumbira je...
x caya......pm/whatsapp 0182348868

projek eletronik kh

Salam...
Ada tak pelajar2 yg nk buat projek eleltronik tp x jadi2...
X bunyi pun...menyala lagi la x...
Tanya cikgu...cikgu pun pening...sbb pe alat elektronik sgt sensitif...
Kat sni sya senaraikan beberapa tips utk menangani masalah ni...
1. Baca litar skematik dgn cermat
2. Pastikan semua komponen dlm keadaan baik